Ja s’acosta la data per a la pre-release i el llançament de Dragon Maze / Laberinto del Dragón! Ja sabeu quin gremi voleu? Aquí teniu els 10 gremis que podeu triar.

I si encara no saps quin gremi agafar, pots fer l’enquensta que té a disposició wizards per ajudar-te a triar: http://www.wizards.com/magic/quiz/quiz.aspx?x=mtg/quiz/guild/ES

Gremi: Azorio

Senat Azorio

La meva llei. El meu judici. El meu gremi.
Coneguts també com els Alts jutges, el Senat Azorio és el suposat govern de Ràvnica. El gremi es considera el mediador i controlador de les activitats dels altres gremis, encara que ningú presta cap atenció a la majoria dels seus incomptables decrets. El Senat Azorio té poder real, i els altres gremis són conscients que, si volgués, podria estar al comandament de tota la metròpoli. La influència dels azorios ha crescut i minvat en funció de l’economia, les tendències culturals i les activitats d’altres gremis.

Isperia, la justícia encarnada. Les esfinxs són criatures distants que valoren la soledat per sobre de tot. Tanmateix, com augmentaven el crim i el caos en Ràvnica en els anys previs al trencament del Pacte entre Gremis, les exigències dels ciutadans d’implantar lleis i mitjans per fer-les valer van cobrar importància. Isperia va decidir que la necessitat dels seus serveis s’imposava a les seves preferències personals. Tres àrbitres aconsellen a Isperia, cada un en representació d’una de les «columnes» dels azorios: la Columna Jelenn, que fa les lleis, la Columna Lyev, que les aplica, i la Columna Sova, que jutja els que les trenquen .
Nova Prahv. La sala del gremi original dels azorios va ser enderrocada quan la nau de guerra boros Parheli es va estavellar contra ella. Van passar anys de paràlisi burocràtica mentre els azorios discutien com, quan i on la reconstruirien. Només quan Isperia va haver acceptat liderar el gremi van començar a girar els engranatges de la reconstrucció. Nova Prahv està formada per tres altíssimes columnes de tres costats que formen un paticircular i que són les estructures més altes de tota la superfície de Ràvnica. És una estructura austera i immaculada, elegant però sense adorns. Predominen el marbre blanc, l’alabastre i l’acer. Uns passadissos amplis i curvilinis porten a grans càmeres, cadascuna amb un conjunt de subcámaras i despatxos. Com els salons i les càmeres no tenen característiques que els diferencien, aquells que visiten Nova Prahv sense escorta es perden irremissiblement. (Les ruïnes de Vella Prahv s’han convertit en una zona protegida.)

Gremi: Orzhov

Sindicat Orzhov

La meva consagració. El meu comerç. El meu gremi.
El Gremi Orzhov es va fundar sobre les creences que la riquesa és poder, l’estructura produeix riquesa i la culpabilitat crea estructura. El gremi s’organitza com una barreja de religió, agència de crèdit i sindicat del crim. Una ostentosa jerarquia de sacerdots, agents i consellers fantasmals governa una congregació de partidaris vinculats per la culpa, morts vivents endeutats i servidors thrull. Molts membres del Gremi Orzhov creuen que el seu lideratge és necessari per treure el millor de Ràvnica i no tenen escrúpols a l’hora d’aplicar els seus mètodes de presa de poder. La majoria dels habitants de Ràvnica veuen els orzhov com la corrupta organització que són, però molts sucumbeixen a les seves promeses de riquesa, prestigi i longevitat.

Obzedat, el Concili fantasmal. El Gremi Orzhov està liderat per l’Obzedat, un consell de autòcrates fantasmals que han mantingut la seva riquesa i el seu poder encara que hagin abandonat la seva forma mortal. Els membres del Obzedat han aconseguit enganyar la mort i conservar la seva consciència (i la seva avarícia) més enllà del llindar de la mort. Són dictadors paranoics i rencorosos que sovint es desvien del seu camí per frustrar a subalterns ambiciosos, aixafar xafarders i espiar enemics potencials. El Obzedat rares vegades parla directament amb ningú que no sigui del gremi, en lloc d’això, es comuniquen a través del seu enviada oficial, Teysa Karlov.
Orzhova, l’opulenta catedral. La sala del gremi del Sindicat és Orzhova, de vegades cridada l’església dels acords. És una sumptuosa catedral de sostres extremadament alts dissenyada perquè qualsevol que entri es senti insignificant i sense comparació comparació. Les exagerades vidrieres i les colossals estàtues de marbre representen a un conjunt de acabalats bisbes, àngels lleials i fantasmes afiliats al gremi. Orzhova és on tenen lloc les cerimònies i rituals més impressionants dels Orzhov, inclòs el discurs setmanal a les seves files.

Gremi: Dimir

Casa Dimir

El meu secret. La meva avantatge. El meu gremi.
En els foscos i relliscosos passadissos de la subciutat aguaita la insondable xarxa del Gremi Dimir. La Casa Dimir és el fosc però conegut secret de Ràvnica: la població coneix la seva existència però fan veure que no ho saben. El paper dels Dimir en Ràvnica és proporcionar els serveis encoberts que altres gremis es neguen a prestar, usant per a això el secretisme com a arma i com escut alhora. Els Dimir s’oculten fins de si mateixos i utilitzen les butxaques d’agents d’incògnit que només coneixen la identitat d’altres pocs contactes. Els agents Dimir no deixen rastre, destrueixen la memòria dels testimonis dels seus crims i fins i tot arriben a eliminar els seus propis records d’encàrrecs recents.

Lazav, ment mestra Dimir. Lazav és un mag metamorf que serveix com a nexe de les petjades telepàtiques de tota la xarxa Dimir. Ell (o ella, o això) canvia entre diverses formes segons ho requereixin les seves necessitats i plans; pot passejar per Ràvnica amb l’aspecte d’una vella vídua per espiar al basar, esdevenir un hússar vedalken per evitar un control o transformar en un mercader del Carrer Llauna per enganyar un noble que passa. Alguns agents Dimir creuen que Lazav conspira contra Niv-Mízzet per discernir l’autèntic objectiu del drac i frustrar pel seu propi interès.
Mantoscuro: restaurat però ocult. Mantoscuro, la sala del gremi Dimir, va caure en el deteriorament quan l’anterior mestre del gremi, Szadek, va ser enderrocat i es va perdre el secret de com accedir-hi. Mantoscuro va ser reconstruït en una nova ubicació, en el més profund de la subciudad de Ràvnica, protegit per guardes de memòria. Pocs coneixen l’existència d’aquest centre nerviós de la Casa Dimir, i molts menys encara saben on s’ubica. La majoria dels que van saber com arribar van perdre aquest record poc després.
Gremi: Izzet

Lliga Izzet
El meu enginy. La meva obsessió. El meu gremi.
Els Izzet són experimentadors obsessius, l’epítom de l’intel·lecte creatiu i entusiasta combinat amb un marge d’atenció lamentablement curt. La comesa original del Gremi Izzet era donar solucions a projectes d’obres públiques (clavegueram, calderes, carreteres…), però en lloc d’això els seus experiments produeixen sovint guèisers de mannà, esquerdes espacials o portals arcans. Darrerament, el seu mestre del gremi, el drac Niv-Mízzet, ha portat els Izzet a aprofundir cada vegada més en una màgia experimental i perillosa. Es desconeix el propòsit d’aquests experiments.

Niv-Mízzet, la Ment ardent. Niv-Mízzet, el líder i parun original de la Lliga Izzet, és un antic drac vanitós, temperamental i d’una intel·ligència superior. Niv-Mízzet poques vegades es molesta a interessar-se pel funcionament quotidià del gremi; prefereix ordir plans a llarg termini i deixar que els seus subalterns implementin els detalls. Niv-Mízzet utilitza la seva cort personal, els Izmundi, per dirigir les seves maquinacions i mantenir-se al dia dels esdeveniments del món exterior. Els izmagnus són els membres més poderosos dels Izmundi, que solen tenir entre cinc i set membres, inclosos alguns la identitat es manté en secret. Fins i tot alguns membres dels izmagnus desconeixen els plans i objectius de major nivell de Niv-Mízzet.
Nívix, niu de la Ment ardent. Nívix és la llar de Niv-Mízzet i la sala del gremi central dels Izzet. És una torre immensa la grandària rivalitza amb el de Nova Prahv. Cada nivell de la torre acull alquimistes, mags i savis Izzet que teoritzen, experimenten i llancen experiments mal calculats entre habitacions constantment. En el més alt de la torre està, lògicament, el niu del mateix Niv-Mízzet. Encara que cap dels experiments de les residències de la torre estan connectats entre si, el gran drac els considera tots com a part d’un grandiós experiment únic.
Gremi: Rakdos

Culte a Rakdos
El meu caos. La meva matança. El meu gremi.
El Culte a Rakdos és un enorme grup d’hedonistes, sàdics, criminals i psicòpates liderats per un poderós dimoni anomenat Rakdos. El Culte a Rakdos combina una set de sang instintiva i les ànsies de poder. Són sàdics i cruels per pura diversió. La violència oportunista és la seva procedir habitual. El caos i el gaudi personal són els seus objectius. Volen que Rávnica es postres davant els seus capricis i tot el que es creua en el seu camí, o passa a prop seu de manera inadvertida, és una presa legítima.
Els Rakdos no tenen una estructura formal. Els membres del culte menyspreen les regles i tot allò que coarti la seva llibertat, de manera que no hi ha més llei que el precepte de complaure al seu demoníac amo. A la superfície, les activitats del gremi les dirigeixen les anomenades «pistes» més o menys afiliades a aquest, cadascuna és liderada per un animador i té la seva pròpia esfera d’influència i els seus luxes, comoditats i seguidors del culte.

Rakdos el profanador. Rakdos era un dels paruns de Rávnica o mestres fundadors del gremi i durant mil·lennis ha ostentat el control total del seu gremi. Capritxós i megalòman, vol que tot passi a gran escala. En un instant rugeix de satisfacció en veure els seus artistes i al següent està ordenant que se’ls peça foc per riure amb crueltat mentre moren. Quan Rakdos està despert, és el centre d’atenció indiscutible. Els seus capricis són atesos tant si es tracta d’assassinat o de mutilació, i no es repara en res per complaure al mestre. Quan Rakdos dorm, de vegades durant diversos dies, els membres del culte fan que baixi el ritme dels assassinats i el caos. L’atmosfera de Rix Maadi es converteix en un entorn polític i manipulador acord les bruixes sagnants es disputen el control. Llavors Rakdos desperta de nou i es produeix una orgia de sang i desordre de nou.
Rix Maadi, el palau calabós. Rakdos habita a l’interior de Rix Maadi, una sala del gremi construïda al voltant d’un pou de lava de la subciudad. El camí més directe a Rix Maadi és una immensa escala de pedra que baixa per un antic túnel anomenat el Vestíbul del Dimoni. Les malmeses parets del túnel estan cobertes de colorides banderes i de velles taques de sang. Rix Maadi s’alça a l’extrem d’un pati, la seva ornamentada façana de pedra està flanquejada per pilars de basalt dentats pels que corren rierols de lava. Només aquesta façana fa que Rix Maadi s’assembli en alguna cosa a un edifici. Per dins, és una caverna natural amb sostres molt alts i un gegantí llac de lava.
Gremi: Golgari

Eixam Golgari
La meva foscor. La meva horda. El meugremi.
El Eixam Golgari fusiona els valors oposats de la vida i la mort; fomenta el creixement en les comunitats deteriorades de Rávnica però també fomenta el deteriorament en llocs de creixement. Els elfs, zombies, insectes i híbrids de mort vivent i planta dels golgari són com un organisme gegantí que creix i s’alimenta, i que s’estén de forma col · lectiva pel pla allà on encaixen. Els golgari proporcionen un servei bàsic en Rávnica: s’ocupen de les restes mortals que la civilització deixa al seu pas i, curiosament, també proporcionen suport als oblidats i els necessitats. Són els carronyers i descomponedors que estan en els límits de la cadena alimentària però que anhelen ser els depredadors del cim.
El Gremi Golgari s’organitza més com un organisme que com un col · lectiu. Té un nucli o centre nerviós que regeix la seva direcció i el seu creixement, elements que recullen nutrients i els converteixen en recursos utilitzables, defenses que lluiten contra cossos forans i impulsos instintius de supervivència, reproducció i predominança.

Jarad i els Cilis. Els golgari estan liderats pel liche mestre del gremi Jarad, però a part d’això pot ser complicat detectar l’estructura de comandament. Jarad té un consell de xamans i bandits anomenats els Cilis que actuen com una barreja de parlament de consellers i agència d’espies però que poques vegades es reuneix en públic ni amb tots els seus membres al complet. Els insectes servents serveixen com aparell sensorial per saber què fan les parts més externes dels golgari i com a servei de missatgeria per fer arribar instruccions. Podria considerar-se que alguns individus tenen major rang que altres, però ningú a part del mestre del gremi coneix aquests rangs. El gremi Golgari ha vist més canvis en el seu lideratge que qualsevol altre gremi. Creuen en la importància dels cicles continus, entenen l’assassinat com a mitjà vàlid per a la conquesta política i saben que estar viu no és un dels requisits per governar.
Korozda, el laberint de la podridura. Korozda és la nova sala del gremi golgari, una catedral arquejada envoltada per un immens laberint circular de frondoses ruïnes infestades de fongs. Korozda és el cau del mestre del gremi Jarad i el lloc en el qual es reuneix amb el seu irregular seguici. Està vigilat per un conjunt de feristeles, insectes gegants i zombis.
Gremi: Gruul

Clans Gruul
La meva fúria. La meva llibertat. El meu gremi.
Els gruul són una afiliació informal de clans salvatges que ronden els carrerons, les zones abandonades i les frondoses ruïnes de Rávnica. Molts guerrers i xamans gruul han arribat a ocupar el Barrioescombros, un deteriorat conjunt de terres i assentaments danyats per la guerra a prop dels afores del districte desè de Rávnica. Els enfrontaments bèl · lics són constants i gairebé rituals entre els gruul, que creuen que només els forts han de sobreviure i governar. Els gruul són els que més s’oposen a la civilització i els que menys drets tenen de tots els gremis de Rávnica, i com a tals són els que més incòmodes se senten en un món cobert per la ciutat.

Borborygmos, l’alfa dels Clans. Encara cap líder de clan gruul ha aconseguit mai arribar a dominar o unificar tots els clans, n’hi ha un el nom es pronuncia amb to de reverència: Borborygmos. Un ciclop excepcionalment gegantí i el salvatge líder del Clan Arbre Ardent, Borborygmos «destrossa seus enemics fins fer-los pasta i després usa aquesta pasta per enllustrar les botes», segons diu la dita. El líder ja ha defensat el seu lloc com el líder de clan més poderós durant diverses dècades i ha matat a molts nouvinguts. Però encara que es tracta d’un guerrer extraordinari, Borborygmos comença a donar mostres de la seva edat. Els desafiaments al seu lideratge són cada vegada més freqüents i les seves victòries menys folgades.
Skarrg, el territori de reunió. En les restes derruïts i plens de cràters d’un gegantí palau crema una gran foguera que marca un lloc de tradició per als gruul. Skarrg no és exactament un territori neutral per als Clans Gruul, ja que no s’estableixen treves i els vells rancors tendeixen a convertir ràpidament en combats sagnants. Però els Clans Gruul es reuneixen periòdicament en Skarrg des de tots els racons de Rávnica. Rosteixen senglars gegants i lliuren grans batalles, i és aquí on els gruul troben alguna cosa similar a la companyonia.
Gremi: Boros

Legió Boros
El meu exèrcit. La meva ofensiva. El meu gremi.
La Legió Boros és el gremi de la llei justa i de la justícia ferotge. Els Boros, la força militar més formidable de Rávnica, són eficients, segurs de si mateixos i molt fervents quan persegueixen els seus ideals. Creuen amb passió a la llei, per a ells és l’estructura que fa que la societat funcioni i el full de ruta per a la salut i la seguretat de la comunitat. Tot el que infringeixi la llei, traeixi l’esperit de la llei o obstrueixi l’aplicació de la llei és considerat enemic de la Legió Boros. Amb caràcter, tot aquell que no estigui d’acord amb els Boros és un enemic dels Boros.

Aurelia: la bel·ligerància que hi ha darrere dels Boros. L’actual líder del gremi és Aurelia, una ferotge arcàngel que va ascendir d’entre les files dels Boros. Després de la mort de Razia, fundadora dels Boros, i la caiguda en desgràcia de Ploma, l’anterior àngel mestre del gremi, la líder de guerra Aurelia desafiar la prominència de Ploma. Aurelia argumentar que un àngel caigut en desgràcia no podia inspirar autoritat ni respecte, i molts van coincidir. L’arcàngel va fer callar ràpidament a aquells que no la recolzaven i no va trigar a prendre el comandament del gremi. Mentre que Razia era un símbol, distant i intocable, Aurelia és una líder activa i enèrgica que es relaciona directament amb els seus subordinats. Ha instat els Boros a adoptar les seves apassionats ideals ia passar a l’acció per aplicar-los.
Casa Solar, base de la Legió. La Casa Solar és la sala del gremi central dels Boros, fa de fortalesa, barracó i lloc de culte. Considerada un monòlit inexpugnable per la majoria, la Casa Solar és un símbol de la força i la unitat de la Legió Boros. En el passat, la Casa Solar era la base d’operacions de la divisió wojek del gremi, però la nova líder, Aurelia, va traslladar als wojek a una base secundària i concentrar allà la força de l’exèrcit de la Legió.
Gremi: Selesnya
Conclave Selesnya

La meva creença. La meva gent. El meu gremi.
El Gremi Selesnya es veu a si mateix com la veu d’Mat’Selesnya, una misteriosa consciència que segons les seves creences és la manifestació de la pròpia naturalesa. Tots els membres del gremi són considerats portaveus d’aquesta veu singular, i busquen l’expansió del seu gremi mitjançant l’evangelització del seu missatge i l’increment dels seus membres. El missatge selesnya és personal al mateix temps que públic: els individus han silenciar la seva consciència per poder sentir la voluntat de la mestra del gremi, una Driada de tres caps que és la transmissora espiritual de Mat’Selesnya. L’objectiu del gremi és sumar les identitats dels seus membres individuals i transformar-los en instruments del Conclave. Els selesnya tenen un abast immens. El gremi s’estén per tota Rávnica. Cada assentament, anomenat vernadi, és una petita comuna construïda al voltant d’un arbre central i liderada per una Driada. Els vernadi s’expandeixen des Vitu-Ghazi i estan connectats mitjançant una xarxa subterrània d’arrels.

Trostani, la veu de Selesnya. La Driada de tres caps Trostani governa el gremi des del gegantí arbre conegut com Vitu-Ghazi. No obstant això, els selesnya dirien que en última instància la guia la voluntat de Mat’Selesnya. Les tres caps de Trostani representen cadascuna un dels valors dels selesnya: l’ordre, la vida i l’harmonia.
Vitu-Ghazi, l’arbre ciutat. Encara que els selesnya creuen que el poder no es centra en cap ubicació en concret, el gegantí arbre de Vitu-Ghazi serveix com focus i sala del gremi selesnya. Les altres comunes reflecteixen la forma i l’estructura perfecta de Vitu-Ghazi, i el seu tronc actua com a catedral per als adoradors vinguts de tota Rávnica. Súniel el Savi dels boscos, un elf modelador de fusta, va ser el responsable de la restauració de Vitu-Ghazi després de l’assalt del dement senyor mag Izzet Zomaj Hauc. Súniel, ara un degà del gremi, és l’arquitecte en cap dels selesnya i supervisa els immensos jardins, parcs i camins arboris dels grans boscos selesnya.
Gremi: Simic
Combinat Simic

La meva visió. La meva evolució. El meu gremi.
El Combinat Simic és el servent de la naturalesa i de la fauna, la seva missió és preservar i enfortir el món natural conforme les ciutats de Rávnica segueixen creixent. El gremi vol protegir els elements del pla que són incompatibles o mútuament excloents respecte a les seves condicions de superpoblació i urbanisme. No és tasca fàcil, per descomptat: les forces de la civilització són tan prominents en Rávnica que amenacen amb engolir tot allò que vagi a contracorrent. Però els Simic practiquen una estranya combinació de despreniment i alcoholisme que proporciona una mena de separació entre els sistemes urbans més grans, separació de la qual depèn la seva missió de conservació.

Portaveu principal Zegana. La majestuosa i reticent tritó Zegana és l’actual mestra del gremi del Combinat Simic. És la portaveu de Zonot Un, el primer dels misteriosos esvorancs que van aparèixer en Rávnica, i va ser l’autora de l’Edicte de les braces, que va marcar un nou començament per al Combinat. No obstant això, Zegana mai triga a assenyalar que parla a discreció de la Cambra de portaveus, un cos secretista format pels portaveus dels nou zonots. Afirma que la Cambra pot revocar el seu títol, en el moment un altre portaveu ocuparia el seu lloc com a mestra del gremi. No obstant això, fora del gremi molts creuen que es tracta de falsa modèstia i que és Zegana qui controla la Cambra … si és que aquesta es reuneix mai.
Zameck. La sala del gremi Simic no és un lloc especialment solemne ni festiu. En Zonot Set, al districte desè, una càmera que hi ha sota la superfície s’ha netejat de runa i serveix com a lloc de reunió de tots els portaveus així com de punt de trobada on els visitants que no són Simic poden reunir-se amb Zegana o amb altres emissaris del Combinat. La teulada de Zameck conté diverses obertures cap al cel que han estat cobertes amb un material orgànic tractat amb èter anomenat Plax, creant així uns lluernes opalescents que fan que la càmera sembli estar submergida en l’aigua. Gruixudes maromes de laminarials reforcen les parets de la immensa càmera i les algues cobreixen les cantonades i els extrems de parets i sòls. La càmera principal està lliure a excepció d’una gran taula amb forma d’espiral tosca i amb un podi lleugerament elevat al centre.

Comments

comments